woensdag, februari 01, 2006

Huizen kopen..

Een tijdje terug vertelde ik over het nemen van beslissingen en het hypotheek gesprek wat ik gehad heb. Het logische vervolg: het kopen van een huis.



We hebben een huis gezien, in Helmond, nieuwbouw. En ook hier is het heel moeilijk een beslissing te nemen. Het is een mooi groot huis, maar de stad is niet fantatisch. Willen we wel in Helmond wonen? Het is wel in de buurt van Eindhoven gelukkig, maar ook niet echt een dorp..

Krijgen we het huis over een tijdje wel weer verkocht? Wat als ik toch weer van baan wil wisselen kan dat wel als ik net een huis gekocht heb? Hoe wordt de buurt? Voor de nieuwbouw hebben ze een flink deel van een (slechte) wijk afgebroken. Tegenover de huizen komt een Johan Cruijff veldje, wordt dat een leuk speelveldje of een puber hangplek? Moeilijk te zeggen, nu is er alleen nog maar zand..



Het is wel een kans om iets op te bouwen, een nieuw huis hoef je niet eerst grondig te poetsen en te schuren. En voor dit bedrag kunnen we anders alleen een 30-jaar oud huis kopen en dat is ook niet echt aantrekkelijk.

Nog 3 weken om te beslissen...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zeg beter een oud huis waar je nog aan moet werken in een fatsoenlijke stad (of anders Eindhoven als je dat zo leuk vindt)... dan een chique huis in een saai dorp.

Anoniem zei

Ik denk altijd: het gaat er niet om waar je bent, maar met wie je bent. Dit kun je ook vertalen naar je woonomgeving: kies liever een fijne woonomgeving en een ouder huis dan andersom. Zou ik denken.