maandag, februari 06, 2006

Huiskeuze

Na mijn vorige post over huizen kopen kreeg ik een aantal reacties in de trand van: waarom Helmond? Je bent toch zofan van Eindhoven? Waarom ga je daar dan niet wonen? Daar heb ik natuurlijk over nagedacht en het antwoord is eigenlijk heel simpel: de "value for money" is te laag. Door ons inkomen en het feit dat we geen tophypotheek op 2 inkomens willen nemen zijn we gebonden aan een bedrag waarvoor we kunnen kopen. Als ik vrij kon kiezen zou ik vandaag nog het evoluon kopen om te wonen.
Maar dat kan niet, het is simpelweg te duur. De huizen die wij wel kunnen kopen liggen in buurten waar ik niet wil wonen. Ik hou van Eindhoven, maar ken het ook te goed om te weten waar de mindere wijken zijn. Een oud huis in een leuke buurt? Prima! graag zelfs! Maar een oud huis is een slechte buurt? Nee, dank je!

Maar waarom dan wel Helmond? Ik kies niet voor Helmond. Ik kies voor het huis. En het huis is echt prachtig. Groot opgezet, open keuken, veel ruimte en mooi ontworpen. Had het in een andere plaats gestaan voor deze prijs had ik het zonder twijfel gekocht. Maar nu heb ik ook mijn bedenkingen, ik ben er nog niet uit of ik daar wil wonen. En het enige wat helpt is informatie aanvragen en orienteren. En daar ben ik nu dan ook mee bezig. Zo gaan ze in Helmond echt flink bouwen en willen ze de stad echt flink opknappen.


Maar als je ergens in de buurt van Eindhoven een betaalbaar huis weet in een leuke buurt, aarzel dan niet om me te mailen ;)

1 opmerking:

Linda zei

Ik snap het. En al helemaal dat je het Evoluon zou willen kopen. :)
Goed dat jullie zo goed nadenken over Helmond en die wijk. Ik ben daar wel eens geweest, in die wijk, voor m'n werk en vond het geen prettige omgeving. Dus ik zou zeker niet alleen voor het huis gaan. Iets om ook over na te denken... :)