woensdag, februari 08, 2006

RSS...

Zucht, wat baal ik van RSS. Het principe is mooi. De werking is handig. Alleen die readers! Waarom neemt een RSS reader standaard 30 mb geheugen in? Het lijkt wel of elke reader de RSS in een DOM inleest en die DOM daarna niet meer vrijgeeft. Wat is er mis met SAX?

Als programmeur is die ergernis nog veel erger. Je weet dat het beter moet kunnen en dat je het waarschijnlijk zelf kunt, maar het is er nooit van gekomen.



Maar als ik het zou doen zou ik het simpel doen: gewoon een lijst met URL'S, elke 10 min worden ze gecontroleerd. En bij elke nieuwe post een notification balloon. Lekker snel en simpel. En wil je meer functionaliteit? Dan pak je maar een andere reader :P


p.s. als je wilt weten waar toekomstige posts van mij misschien over gaan. Check mijn del.icio.us bookmarks!

1 opmerking:

Anoniem zei

Volgens mij komt het bijna altijd omdat ze een internet browser aanroepen (en die instantie wordt in het parent process geladen!). Dat is waar de memory footprint vandaan komt.

Helaas kun je niet echt zonder zoiets, tenzij je zelf ook nog even een browsertje erbij bakt :)

Rob L.