maandag, februari 27, 2006

Muizen en de P.C. Hooft

Afgelopen weekend was raar. Zaterdag ben ik samen met mijn aanstaande op jacht geweest naar een mooie, bijzondere trouwjurk. En waar kun je dan beter zoeken dan de bekendste winkelstraat van Nederland? Juist de P.C. Hooftstraat. Man o man, het leek wel of de plaatselijke Ferrari dealer zijn complete showroom in die straat geparkeerd had, er stonden er maar liefst 4. Zelf waren wij met de trein gekomen, en hebben we eerst een uur gelopen voordat we die straat gevonden hadden. Mijn voeten doen nog steeds pijn.



Ik moet zeggen, het is wel een keer leuk om allemaal in chique zaakjes kleren te passen. Hoe vaak krijg je tenslotte wijn aangeboden bij het passen? Uiteindelijk hebben we een mooie jurk gevonden. Toen kwam het moeilijkste: zonder blikken of blozen pinnen ter waarde van bijna een maandsalaris. Maar ik ben ontzettend blij dat mijn verloofde een mooie jurk heeft uitgekozen en ik weet zeker dat ze er op onze trouwdag prachtig uit zal zien!



En dan: muizen! Zoals ik al eerder vertelde hebben wij nogal last van muizen. Eind vorige week deed ineens beneden mijn internet het niet meer. En dat kan eigenlijk maar 1 ding betekenen. Ze hebben de kabels doorgeknaagd. Ik ken de gevaren van Internet en van Hackers, maar heb nog nooit gehoord dat muizen een netwerk platleggen. Gisteren daarom op onderzoek uitgegaan. En het was allemaal veel erger dan we dachten. Bijna op alle kamers zijn er muizen geweest. Alle gaten hebben we nu dichtgestopt met alluminium folie. En we hebben gif lokdoosjes. Als dit allemaal niet helpt wordt het misschien toch tijd voor een kat.

Een weekend van uitersten dus. Zaterdag chique lopen doen in de duurste winkelstraat van Nederland. En zondag op handen en knie-en door het huis op zoek naar muizen.

En voor iets totaal ongerelateerds: 'Brabant meest vindingrijke provincie van Europa'. Ik heb het altijd al geweten! Brabant de beste!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij is het de bedoeling dat de bruidegom de jurk niet ziet voordat ze gaan trouwen.

Of is dat weer een totaal achterhaald concept?

Hans van Leuken zei

Ik heb mijn ogen dichtgehouden ;)

We doen het lekker op onze eigen manier, en we vonden dit het fijnst.

Anoniem zei

Nou ben ik wel heel benieuwd wat jouw maandsalaris is. ;-)
Echt fijn dat jullie een jurk hebben gevonden.

Anoniem zei

Mijn kat knaagde altijd aan alle snoeren, daar heb je dus ook geen fuck aan...

Anoniem zei

hans vs mouse 4 - 10
MOUSE RULES !!!!!