Vandaag zijn we voor het eerst gaan werken met FogBugz. Eigenlijk een systeem voor het bijhouden van bugs in een applicatie maar ook erg nuttig voor het stroomlijnen van een servicedesk. Ik heb een klein aantal andere producten bekeken met mijn collega's maar velen vielen snel af. Vaak puur op onbruikbaarheid.
Het leek wel of de tools niet gebouwd waren om mee te werken, maar om zoveel mogelijk opties in 1 scherm te plaatsen. We hebben een lijst gemaakt met taken die we uit moeten kunnen voeren met het systeem: e-mails inlezen, e-mails beantwoorden, binnenkomende telefoontjes verwerken, prioriteiten toekennen etc. En met alle producten op de short list hebben we deze taken uitgevoerd in de demoversie.
1 project refreshte na elke selectie het hele scherm, wat het werk veel vertraagde en hoogst irritant was. Daarnaast was het absoluut niet overzichtelijk. Een ander product konden we niet inloggen in de demo versie en mailen en bellen met de leverancier leverde niets op. Uiteindelijk bleek fogbugz het makkelijkst, snels en meest overzichtelijk. De rest van de middag konden we niet wachten op e-mails of telefoontjes om het systeem uit te testen. Ik ben benieuwd hoe we volgende maand over het systeem denken :)
dinsdag, april 25, 2006
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Ik vind de koffiepads dan toch interessanter...
Een reactie posten