vrijdag, april 07, 2006

www.breinloos.nl, zonder brein maar met verstand!

Jippie! Mijn nieuwe site is online: www.breinloos.nl. Mijn eigen speeltuin. Breinloos is de site waar ik mijn plannen en projecten bij ga houden. En het mooie is. Het uiteindelijke maken van site heb ik in twee uurtjes gedaan.



Ik heb een template gedownload van: http://www.freewebtemplates.com/ en als CMS gebruik ik CityDesk personal edition van Joel Spolsky. Een handig CMS waarmee je op je desktop een site in elkaar kunt knutselen en daarna kunt uploaden als HTML files naar je server. Geen server-side techniek nodig dus. En dat is voor mijn site meer dan genoeg.

Verder heeft CityDesk de functionaliteiten die je van een CMS verwacht: een content boom, scripting, imageviewer, spellings controle, templates en nog meer van dat moois. Zeker voor beperkte sites een mooi CMS. (en gratis tot 50 items). Helaas staat de ontwikkeling van CityDesk stil en wil de WYSIWYG editor je HTML teveel opschonen. Het andere wat nog mist is aanroepen naar webservices voor bijvoorbeeld het verwerken van formulieren of een mooie API om uitbreidingen te maken. Maar dat is alweer te proffesioneel voor een product wat vooral op kleine bedrijven en individuen gericht is.

Geen opmerkingen: