woensdag, mei 31, 2006

Boek in stukjes

Ik ben altijd in voor een leuk idee :)
Dit boek wordt in stukjes gepubliceerd op verschillende weblogs leuk bedacht! en ik doe graag mee :)

wembley
Dit is fragment nummer 173 van het boek "Wembley" van Richard Osinga.


Ik zwijg en kijk naar de kast vol met boeken. Ik neem een slok van de thee. Mijn vinger klopt in het verband. Cantona is opgestaan en beent de kamer door.
'Mensen doen nooit iets zomaar. Er is altijd een reden. Je moet altijd 'waarom' vragen. Waarom heeft Leolo je geholpen, waarom heeft hij liever dat je een Nederlander bent dan een illegaal? Wat heeft hij daarbij te winnen?'
'Waarom help jij me?'
Cantona is even stil. 'Omdat je hulp nodig hebt.'
Hij vermijdt mijn blik.
'Wil je nog thee?' vraagt hij als hij zich omdraait.
Ik knik.
'Ik moet je waarschuwen, Wembley. Ik denk niet dat je bij Ajax komt.'
'Leolo regelt het.'
'Leolo is een kleine man, Wembley. Hij heeft niets te betekenen. Hij kan een baan regelen en een vrouw, maar hij is niemand.'
'Leolo is mijn vriend.'
'Misschien is hij je vriend.'

Naar het begin - Doe mee - Lees verder >>


Geen opmerkingen: