dinsdag, mei 09, 2006

Nieuwe serie: op jezelf/samenwonen voor beginners

Na veel overdenkingen ga ik het toch doen. Een serie posts maken. En dit is de eerste. Een inleiding: Ik woon nu ongeveer drie jaar samen met mijn vriendin. En om mij heen zijn veel mensen gaan samenwonen of op zichzelf gaan wonen. En al deze mensen lopen tegen dezelfde dingen aan als wij: Hoe verdeel je het huishouden? hoe worden de rekeningen betaald? welk geld wordt waarvoor gebruikt? Met welke rekeningen moet je rekening houden? Welke verzekeringen heb je nodig? Heb je een samenlevingscontract? Welke programma's/methodes gebruik je om alles bij te houden



Wij zijn altijd geïnterresseerd hoe andere mensen/stellen dit geregeld hebben. En daarom vraag ik jullie hulp. Vertel me hoe je het doet en ik maak daar (anoniem) een post over. En misschien heb ik aan het eind van deze serie wel een mooi boekwerk om cadeau te geven wannneer er weer mensen in mijn omgeving gaan samenwonen of op zichzelf gaan :)



Stuur alsjeblieft een mailtje naar: hansvanleuken@gmail.com met een beschrijving hoe jij het geregeld hebt thuis. En wat je graag zou willen veranderen. Denk aan:

  • Hoe lang woon je opzelf?

  • Hoeveel ben je kwijt aan vaste lasten (huur, gwl, boodschappen)?

  • Waarvoor ben je (extra) verzekerd

  • Heb je een samenlevingscontract?

  • Hoe ga je om met onvoorziene uitgaven?

  • Hoe lang woon je samen?

  • Hoe wordt het inkomen verdeeld?

  • Hoe is het huishouden verdeeld?

  • Wat zou je graag veranderen?

1 opmerking:

Anoniem zei

voor in de vragenlijst:

strijken
spullen terugbrengen
afval wegbrengen
kleren klaarleggen