woensdag, mei 31, 2006

Sitecore certification: mission accomplished!

Even bijkomen, de afgelopen drie dagen zijn druk geweest. Ik heb drie dagen Sitecore cursus gehad. Sitecore Developer Level 1 & 2. En er zat best wat druk op. We moesten namelijk een score halen van 90% of meer voor beide trainingen. En ik kan je vertellen, dat is flink aanpoten.



Level 1 cursus is best te doen, twee dagen college wat kleine labs doen en aan het einde een vragenlijst invullen. Veertig vragen, waarvan we er 4 fout mochten hebben. Level 2 cursus daarentegen valt niet mee. In één dag wordt de Sitecore API besproken en worden er labs gemaakt. Elke lab bestaat uit een aantal verplichte en een paar vrijwillige opdrachten. Voor deze opdrachten worden punten gegeven. Volledige punten wanneer alles goed is, halve punten wanneer het bijna goed is.



We moesten ruim 120 punten halen voor de 90%, en met veel bloed zweet en tranen is het gelukt. Uiteindelijk heb ik zelfs 94% gehaald. En ik ben daar echt ontzettend blij mee!
Ik hoor nu bij de groep van vijf mensen in deze wereld die boven de 90% hebben gescoord op deze cursus. Het druk en tempo deed me denken aan de programmeerwedstrijden waar ik vroeger aan meedeed. Zo snel mogelijk, zo veel mogelijk problemen oplossen. Dat waren nog eens tijden!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé Hans, proficiat!! Nog ruim over de 90 ook... wow.. Grappige foto trouwens ;)

Anoniem zei

Hans, Rob

There's always the 100% to go after...

;-)

Anoniem zei

Wow, ik ben trots op je!