woensdag, mei 03, 2006

Op fietse

"Ik heb mijn banden vol met lucht, en ik heb ja niets te klagen." Nou dat is niet helemaal waar. Mijn banden zitetn inderdaad vol met lucht, maar iets te klagen heb ik altijd. De auto stotterde, hoeste en kuchte de afgelopen dagen alsof hij last had van hooikoorts. Dus werd het weer eens tijd voor een bezoekje aan de garage.



Maar met of zonder auto ik zal toch op mijn werk moeten komen. Gelukkig heb ik de fiets van een vriend kunnen lenen en heb daarmee de 15 kilometer afgelegd die mijn huis van mijn werkplek scheiden. En stiekem ben ik best trots op mezelf. Het was zwaar, koud en ik had ook nog wind tegen. Moe, uitgeput en bezweet kwam ik 's avonds weer thuis. Maar dat was gisteren, vandaag gaat me dat niet overkomen.



Niet dat ik vandaag met de auto ben. Nee, ik ben beter voorbereid. Ik heb genoeg liga's in mijn tas op een week in de woestijn te overleven. En als backup heb ik ook nog chocolade bij me. Vanochtend fietste ik in 40 minuten naar mijn werk. Goed voor mijn conditie, goed voor de portemonnee en goed om mijn hoofd leeg te krijgen. Daarnaast zie je nog eens wat als je fietst: zwanen, ganzen, hazen etc. Nu nog een eigen fiets kopen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben benieuwd wat je schrijft in de winter... :P

Anoniem zei

Goed bezig Hans!!

Linda zei

Lijkt me echt heerlijk!
Eigenlijk zou ik ook wel naar m'n werk kunnen fietsen. Volgens mij is dat een uur ofzo.
Fiets jij door het landschap?

Anoniem zei

Aha, volgens mij is dat een unicum, een fietsende nerd. Nou ja, helemaal uniek is het niet, ik fiets ook wel, maar niet naar mijn werk.