vrijdag, maart 03, 2006

Hosting

Als een echte nerd heb ik een aantal domeinnamen in mijn bezit. Deze heb ik voor een lange tijd thuis gehost op een webserver. Een echte Pentium 200 mhz met een debian install erop. Deze server staat boven op de studeerkamer en mijn vriendin klaagde altijd over het helse lawaai wat de machine maakte. Niet geheel onterecht. Daarom heb ik een tijd geleden de server uitgezet, probleem opgelost.



Echter heb ik er direct een probleem bijgekregen. Ik heb nu geen plek meer om mijn sites te hosten. Het hostingcontract wat ik voor mijn site had heb ik opgezegd. En nu ben ik aan het rondkijken voor een oplossing om toch weer mijn sites ergens te hosten. Toen ik gisteren op de verjaardag van een vriend van me was, kwam het onderwerp te spraken en hij had hetzelfde probleem. We hebben toen maar besloten om samen ergens te gaan hosten. En zo kwam ik op de volgende optie van netland:

Linux Virtual Machine
De voordelen van een eigen server, tegen een fractie van de kosten


En dat voor 45 euro p/maand. Oftewel 22,50 pp. Het is best wat geld, maar dan kan ik ook een goedkoper ADSL abbonement nemen. En met deze virtual machine hoef ik geen dure hardware aan te schaffen. Iemand nog andere idee-en of tips om betaalbaar te hosten? En wat doe ik met mijn duurbetaalde Dual pentium 3?

Geen opmerkingen: