vrijdag, juli 13, 2007

China Dag 7

Het zit er bijna op. Mijn spullen zijn bijna gepakt en ik heb afscheid genomen van de Chinese collega's. Het was weer een pittige dag met veel discussie maar ik ben zeker onder de indruk van het systeem en het werk wat ze gedaan hebben. Het technisch niveau van dit R&D team doet niet onder voor het niveau van onze collega's in Nederland. We zijn nog door een aantal zaken heengelopen en hebben wat dingen helderder op ons netvlies gezet. Ik heb zeer prettig samengewerkt met iedereen en met Coofucoo, Jack, Julian en Wu in het bijzonder. Als afscheid moesten we natuurlijk even samen op de foto!



's avonds natuurlijk weer uit eten. Deze keer kwamen we bij een echt upperclass restaurant uit. De luxe auto's stonden voor de deur en we hebben weer goed gegeten. Bert bestelde een half speenvarken, erg lekker! (we kregen helaas geen half varken op tafel) wat ik bestelde: kippenpootjes en pompoen was niet echt heel lekker.




De trip naar China heeft mijn wereld een stuk groter gemaakt. Beijing (en waarschijnlijk heel China) is keihard bezig om tot de top van de wereld te horen en ik denk niet dat af te stoppen is. De economie is echt booming en met 1,2 miljard mensen kun je natuurlijk nogal veel werk verzetten. Ik heb me geen moment bedreigd of ongemakkelijk gevoeld in toch een gigantische wereldstad. Iets wat ik vaak wel heb in steden als Parijs en Londen. Wat ik niet meer begrijp zijn de Chineese restaurants in Nederland. Chinees eten is zo ontzettend goed en lekker en wij in Nederland nemen genoegen met Foe Yong Hai en Babi Pangang. Ik ga slapen, morgen vroeg op om het vliegtuig te halen. En morgenmiddag ben ik weer thuis in Nederland. Beijing hopelijk tot de volgende keer!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Hans,
Wat leuk, die foto's!
Mooi dat het je wereld heeft vergroot en dat je zo veel indrukken hebt gekregen. Ik ben benieuwd naar je evt. uitgebreidere verhalen.
Liefs,
Linda

Anoniem zei

Ik ben toch ook wel erg blij dat je weer thuis bent.