maandag, juli 09, 2007

China dag 3:

Vandaag voor het eerst gewerkt, het uiteindelijke doel van deze trip natuurlijk. Kantoor ziet er mooi uit. Bij binnenkomst een vriendlijke dame, en mooi ingericht met yourzine blauw. De kantoren hebben mooie "whiteboards" in alle kleuren, en hoewel niet erg praktisch zijn ze wel leuk om naar te kijken. Ik heb een beetje gepraat met de engineers en wat code bekeken. Morgen en overmorgen geef ik sitecore training en donderdag en vrijdag ga ik verder met de audit. Ik ben vooral op zoek naar de grenzen van het systeem. Het systeem is groot en complex en het is lastig waar te beginnen.



's middags wezen lunchen bij een zaakje in de buurt. Dat was weer meer dan goed. Deze avond heb ik gegeten bij een Koreaans BBQ restaurant wederom erg goed! Die Chinezen weten echt wat lekker eten is! Hardy had ook een lekkere fruitwijn besteld en dat viel zeker in de smaak. In het restaurant kwamen ze grillen aan onze tafel. En mijn thee kwam maar niet op. Zo ontzettend vaak werd er bijgeschenkt. Het was wel duur. Zeker 500 RMB voor 3 man. Verder niet zoveel meegemaakt, tja werk he! Nu nog even de cursus voorbereiden en dan ga ik weer slapen. Ik hoop dat de chinezen mij beter verstaan dan ik hen!

Geen opmerkingen: