donderdag, juli 12, 2007

China dag 6:

(Deze blog zal ik een keer niet starten met: vandaag.... maar ik ga iets origineler zijn.)



Vannacht heb ik goed geslapen. Dit bed bevalt me wel! Vanochtend bij het ontbijt kwam ik in een overvolle ontbijtzaal. Gelukkig mocht ik bij een vriendelijke dame aanschuiven. Bleek ze uit Brussel te komen en te werken de Belgische ambassade. Echt goed Nederlands preatem kon ze niet, wel verstaan. Erg grappig om in Beijing iemand te ontmoeten die in werkelijkheid misschien 100 km verder op woont :). Verder was het de 1e dag van de audit. We zijn door de architectuur van het OMS heen gelopen en hebben flink wat discussie gehad. Erg leuk, maar wel erg vermoeiend. Ik was dan ook helemaal op rond een uur of zes. Morgen gaan we verder en nemen we de high level API.




Grappig om te merken is dat boeken hier veel goedkoper zijn. Een normaal boek is veel te duur voor de mensen hier. Daarom hebben ze hier dezelfde boeken als wij (ook in het Engels) maar dan met een Chinese kaft voor nog geen 50 Rmb (5 euro). Ik zag er alweer een handel in, maar dat blijkt de overheid niet leuk te vinden. Toch ga ik proberen 1 boek mee naar huis te nemen. Gewoon voor de collectie :).



Voordat we gingen eten moesten we eerst pinnen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan geen enkele ATM accepteert mijn pinpas. We hebben weer goed gegeten. Deze keer bij een Sjanghai type restaurant. We konden rog en kwal eten. Echter kozen we laf voor beef, pork en chicken totdat de serveerster aangaf dat het allemaal wel voldoende was. En inderdaad het was weer meer dan genoeg. We dronken ook een biertje en dat
bracht de tongen los. Bert en ik hebben vol overgave gepraat over alles wat er mis is bij en met LECTRIC ;).



Om even wat vragen te beantwoorden: 's avonds ben ik zo ontzettend moe. (werkdagen zijn hier echt volgas gaan, om zoveel mogelijk voor elkaar te krijgen) dat ik alleen maar wil internetten en slapen en sinds gisteren heb ik ook discovery aanstaan. Meestal zijn we rond 19:00, 19:30 bij kantoor weg. Gaan we eten en zijn we rond 21:00 in het hotel. Erg veel tijd hebben we dan niet meer. Ook shoppen heb ik niet veel
gedaan. Ik heb een taxi betaald en een flesje drinken, meer niet. Over het diner: de kosten die ik beschrijf zijn voor het totale diner. Vandaag hebben we met z'n tweeen (5 gerechten en 2 bier) voor 160 RMB gegeten. 16 euro dus. En omdat foto's van het kantoor ook zo saai zijn. Deze keer foto's van de hotelkamer!

2 opmerkingen:

Niels zei

Het bier was toch wel groen he?

Anoniem zei

Hey Hans,

Erg leuk. :-)
Mooie hotelkamer.

Maarre... wat is die audit nou?

Hoe laat vlieg je vrijdagnacht plaatselijke tijd naar huis?