donderdag, januari 03, 2008

2007 een terugblik

De jaarwisseling is een moment van terugkijken daar ontkom je bijna niet aan. En zeker 's ochtends in de auto op weg naar het werk schiet op zo'n moment het afgelopen jaar nogmaals aan me voorbij. Ik ben normaal niet zo van de goede voornemens (al leek dat in 2007 wel zo). Wel van doelstellingen en als ik zo terugkijk op 2007 heb ik het nog niet zo gek gedaan! Wat waren mijn voornemens toen?

- Het Huis afmaken
- Meer tijd maken voor hobby's
- Mijn langlopende plannen eindelijk uitvoeren
- Een Wii kopen

Wat heb ik gedaan:

- Ik ben gaan voetballen, in de zaal en op het veld!
- Ik heb een Wii gekocht en Zelda uitgespeeld (bij Mario zit ik op 90 sterren)
- Veel in huis gedaan: boom weg uit de tuin. Voorbereidingen voor dakkapel, tegelvloer gelegd in de keuken

Best een aardige score al zeg ik het zelf!

Wat heb ik nog meer gedaan?

- Ik heb een andere functie, meer techniek & minder stress
- Ik ben twee keer in China geweest voor mijn werk
- Ik heb me aangemeld voor de bedrijfswintersport
- Ik ben heel wat sportiever geworden: hardlopen en voetbal!
- Ik heb vaker dingen gedaan die ik leuk vond (PSV wedstrijden bezoeken, games spelen, tijdschriften lezen)

 

Ook voor 2008 heb ik een aantal doelstellingen. Waarom kies ik voor doelstellingen en niet voor voornemens? Doelstellingen zijn veel concreter en makkelijker te controleren of het bereikt is. Een voornemen als "meer sporten" is niks. Dat is niet te meten. Een doelstelling als "drie keer per week sporten" is dat wel.

Mijn doelstellingen voor 2008:

- Dakkapel laten zetten
- Lekker op wintersport
- Lowlands bezoeken
- Niet meer rood staan op mijn eigen rekening
- Elke maand een boek lezen: zowel voor persoonlijke groei als voor de vakkennis.
- vaker bloggen!

O ja, welkom in 2008!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hé Hans, klinkt goed!
Veel succes met je doelstellingen (goed idee trouwens, doelstellingen in plaats van voornemens...)