vrijdag, januari 04, 2008

Simpel maar goed: LiveWriter

Waar ik vroeger mijn blogs tikte in de webinterface van blogger doe ik dat nu in Windows Live Writer. En hoewel ik helemaal van de webapplicaties ben, ben ik toch helemaal fan van LiveWriter. Het heeft namelijk een aantal functies die het leven van een blogger een stuk makkelijker maken.

Zo hoef ik bijvoorbeeld niet meer los mijn afbeeldingen te submitten om ze daarna in de code te plaatsen. Het gaat heel simpel met [ALT][PRTSCN] & [CTRL]- [V]

image

En voila de afbeelding staat! Wil je de afbeelding wijzigen dan is het een kwestie van even rechtsklikken en de instellingen zijn zo aangepast!

Via de functietoets F12 kun je snel een preview bekijken van de pagina. En via shift F11 kun je de HTML broncode aanpassen.

imageimage

Maar het grootste voordeel voor mij is dat ik mijn blog kan typen terwijl ik met andere dingen bezig ben, het is gewoon een applicatie die ook draait en het voelt heel natuurlijk aan. Ik type in de juist layout en kleuren, ik voeg simpel weg mijn content toe: afbeeldingen, filmpjes, HTML en kan het simpel bedienen met mijn toetsenbord zonder afhankelijk te zijn van browsers en internetsnelheid. Tussentijds kan ik mijn concept opslaan online of offline en simpel publiceren! (En niet meer die GAPTCHA code invoeren ;) )

Het klinkt allemaal heel simpel, zo simpel dat het goed is! Heb je een blog? probeer het dan zeker uit!  Haal livewriter hier!

1 opmerking:

Anoniem zei

iets voor Sitecore?