maandag, januari 14, 2008

Daar vind ik wel wat op!

Nieuw, sinds vandaag: waar wordt ik eigenlijk op gevonden? Elke week krijg ik een rapportage van mijn statistieken een onderdeel daarvan zijn de keywords waar ik op word gevonden. En elke keer vind ik het weer leuk om naar te kijken. Het zegt iets over mijn publiek: hoe komen mensen op mijn blog en wat vinden ze blijkbaar interressant.

image

Deze gegevens houd ik al een tijdje bij via mijn eigen linkstat. Simpel tellertje die elke request meet. Als de request via een zoekmachine loopt dan slaat hij ook gelijk de zoektermen op waarmee de gebruiker gezocht heeft. Mijn groot totaal sinds start meting ziet er zo uit:

  • low prices high service
  • high service low prices
  • bcc low prices high service
  • kattenpis
  • vind je eigen huis.nl
  • nescafe pads
  • low pricing high service
  • bcc high service low prices
  • visual studio plugins
  • vind je eigen huis%2enl

Heeft dus helemaal niets met techniek te maken!

Het leek me al een tijdje leuk om deze gegevens met mijn publiek te delen. Maar afgelopen vrijdag werd ik getriggerd door vriend en collega R. om het daadwerkelijk te gaan bouwen. Het resultaat zie je rechts boven in beeld. Ik heb het heel elegant opgelost, al zeg ik het zelf. Een unieke API-key en het includen van een javascript is voldoende.

<script type="text/javascript" >
    var linkstat_key = "hans";
</script>
<script id="linkstat_script" language="javascript" type="text/javascript" src="http://www.linkstat.nl/beta/gettags.js" />

Nu nog in beta in afwachting van de onvermijdelijke aanpassingen. Misschien ooit beschikbaar voor alle gebruikers van linkstat.nl. Maar in ieder geval voor mij :D

2 opmerkingen:

Anoniem zei

heel elegant...

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.