donderdag, september 14, 2006

PSV - Liverpool, een mooie avond uit!

Dinsdagavond, een bomvol en warm Philips stadion. Mijn eerste Champions League wedstijd: PSV - Liverpool. Voor PSV is het alweer het 10 seizoen achter elkaar. Het beloofd een hete avond te worden. Gerrard, Kuyt en wie weet Kluivert misschien? Ik denk dat het voor mij 15 jaar geleden is dat ik voor het laatst in het Philips stadion was en ik kijk mijn ogen uit.



We hebben goede plaatsen op de noord tribune. Laag op de 2e ring, vlak bij de middellijn. De sfeer is uitstekend. Normaal gesproken ben ik heel rustig. Thuis op de bank achter de TV juig en schreeuw ik niet. In het stadion wordt ik vantevoren opgefokt door de muziek. Ik krijg zin in de wedstrijd!

De wedstrijd in het stadion gaat trager dan dat ik van de televisie gewend ben. Kan zijn dat dat aan de wedstrijd ligt. Je ziet wel veel meer. Zo zie ik dat Culina zich echt uit de naad werkt op de flank. Reiziger blijft op zijn positie, terwijl hij geen directe tegenstander heeft en daardoor flink ruimte heeft op diep te gaan. PSV houdt het veld breed en vaak staat er op de andere flank iemand goed vrij. Echter kan zo iemand alleen hoog aangespeeld worden, dat kost tijd waardoor de beschikbare ruimte gevuld is. Kuyt wordt uitgefloten wanneer hij aan de bal is, waarom dat nodig is snap ik ook niet. PSV heeft veel balbezit maar kan niets forceren. Farfan wordt goed bewaakt. Kone mist de killers mentaliteit om kansen af te maken. Ik leef mee met de kansen. Ik klap, spring op en begin te schreeuwen als de scheids geen vrije trap geeft.



Ik heb een prachtige avond gehad. Helaaas (of gelukkig) geen doelpunten. Ik heb het CL debuut van Kuyt gezien. Ik heb gezien dat vooral de centrale verdediging van PSV staat als een huis. Ik heb Kluivert 45 min warm zien lopen. Dit was zeker voor herhaling vatbaar! Jammer dat PSV het lef miste om Kluivert erin te zetten, misschien had die de verdediging van Liverpool af kunnen leiden van Farfan.

1 opmerking:

Linda zei

He, gaaf, man, bij PSV!