vrijdag, september 01, 2006

Hans' boekenhoek!

In mijn vak als Software Engineer is het belangrijk dat je bij blijft en dat je bijft leren. Om die reden koop ik best veel boeken en met mijn verjaardag ben ik flink verwend met boekenbonnen dus kon ik weer naar de boekwinkel. En dat doe ik met veel plezier! (Hoewel de boekwinkel ook niet is wat het vroeger was, waar er vroeger 12 kasten aan computerboeken besteed werden zijn er dan nu met een beetje geluk nog 6)



In de boekwinkel viel mijn oog op: "The Mythical Man-Month: Essays on Software Engineering, 20th Anniversary Edition (Paperback)". Een boek van meer dan 30 jaar oud vol met essays over software engineering. Na het even doorgebladerd te hebben heb ik het aangeschaft. En ik heb geen moment spijt gehad. Vooral de klassieker: "The Mythical Man-Month:
Assigning more programmers to a project running behind schedule, may make it even more late." Is een aanrader. Sommige zaken kun je niet oplossen met meer mensen: Een kind op de wereld zetten kost negen maanden, onafhankelijk van hoeveel vrouwen je eraan laat werken!



Een "must read" voor iedereen die met software bezig is. Doe jezelf een plezier en lees het boek! Een ander boe wat ik gekocht heb is: The Build Master: Microsoft's Software Configuration Management Best Practices. Dit boek heb ik nog niet gelezen maar ik verwacht er een hoop van. Een mooie bouw/teststraat is iets wat ik dolgraag wil hebben om mijn werk makkelijker te maken.

Geen opmerkingen: