maandag, september 11, 2006

Dagje Evoluon

Het was gisteren een mooie dag. Het zonnetje scheen volop en sinds jaren was het Evoluon weer open voor publiek. Het was monumentendag en het evoluon bestaat 40 jaar. Een goede reden om het mooiste monument van Eindhoven met een bezoek te vereren. Ikzelf ben er drie jaar geleden voor het laatst geweest maar voor mijn vader en mijn zus was het alweer langer geleden. We hebben onze ogen uitgekeken.



Ik hou van Eindhoven en ik hou van het Evoluon. En met mij nog veel andere mensen. Het was druk. Er was een expositie met als thema "Feest". Daarnaast was er een expositie over de bouw van het Evoluon en waren oude expositie voorwerpen te zien. En het blijft indrukwekkend. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik er bijna 20 jaar geleden was en dat ik de beeldtelefoon echt geweldig vond. Ook de remreactie test vond ik prachtig.



De roep in Eindhoven wordt steeds groter om het Evoluon weer terug te geven aan het publiek. Nu is het een conferentiecentrum. Het moet weer een museum worden waar techniek op een makkelijker manier wordt uigelegd aan de jeugd. Het probleem? Het bestaat al: NeMO in Amsterdam. Maar Eindhoven is Philips en Eindhoven is "Leading in technology". Alleen heeft Eindhoven geen technolohisch museum of desnoods een Philips museum. En eigenlijk zijn ze dat wel aan hun stand verplicht!



(foto's zijn gemaakt met mijn GSM, was helaas mijn camera vergeten.)

1 opmerking:

Linda zei

He Hans,

Leuk stuk! Ik zal eens kijken naar mijn foto's met mijn mobiel.

Linda