donderdag, augustus 24, 2006

Close cappuccino encounter of the second kind

Weten jullie het nog? De Nescafe cappuccino pads? Nu zijn ze er ook van Douwe Egbers! 10 mei kreeg ik een mailtje van de DE met de volgende afbeelding:

Ik was natuurlijk meteen enthousiast en heb het pakketje aangevraagd. Daarna heb ik gewacht, gewacht, en nog meer gewacht. Maar niets. Nu is het 4 maanden later en heb ik nog steeds niets gehad. Dan maar zelf naar de winkel! Dan kan ik in ieder geval een vergelijkend waren onderzoek doen. Al vrij snel heb ik bij de buurtsuper een mooi exemplaar bemachtigd. Mijn Albert Heijn heeft hem echter nog niet in het assortiment.



Tot mijn blijdschap waren de instructies voor deze cappuccino heel wat simpeler. En bevatten gelukkig geen extra arbeid van de uiteindelijke genieter. Ik heb een senseo voor mijn gemak ja! Niet zodat ik mijn handen vrij heb om te roeren! De koffie pad heeft een dubbelle dikte van een normale pad.



Bij het aanzetten moet er even worden opgelet. Hoewel je de dubbele padhouder in het apparaat doet is het de bedoeling dat je toch op de knop voor 1 kopje drukt!



En zie daar de cappuccino is een feit! Nu heb ik het al eerder gezegd. Cappuccino is een laffe drank voor laffe mensen die geen echte koffie durven drinken. Koffie hoort karakter te hebben en die moet je verdoezelen met melk of suiker. Koffie drink je zwart! Anyway van deze cappuccino wordt ik in ieder geval niet misselijk. En dat is een pluspunt. Mijn vrouw heeft het echter nog niet geproefd en zij is toch echt de cappuccino expert bij ons in huis. Voor cappuccino is hij best lekker. Een pluspunt voor Douwe Egberts!



Maar helaas laat de cappuccino wel rotzooi achter in het apparaat doordat de melk al in de pad zit. Dus toch handwerk! Want dit moet schoongemaakt worden voordat er weer normale koffie gezet kan worden!



De nescafe cappuccino ligt nog in de la, amper gebruikt. En ik denk dat dit pak hetzelfde lot wacht. Broederlijk naast de theepads van Pickwick! Douwe Egberts cappuccino vind ik wel lekkerder dan die van nescafe. Maar ik wacht met smart op de dubbel dark die Douwe Egberts volgens de geruchten uit gaat brengen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

eindelijk zijn de cappuccinopads terug op je blog!!!

Anoniem zei

Liggen jullie achter in Brabant??
Ik ben al een maand aan de extra dark van DE. Erg lekker. Niet zozeer sterker, maar voller van smaak.
Alles goed daarzo??