woensdag, augustus 23, 2006

Weekend of code

Ik merk dat ik de laatste tijd met minder regelmaat blog. Nu komt dat niet omdat ik niets meemaak, maar vooral omdat ik te weinig tijd neem om mijn verhalen te vertellen. Daarom vandaag een samenvat post. Verhalen die stuk voor stuk in een eigen post kunnen maar waar ik gewoon de tijd niet voor vrijmaak. Toch wil ik het graag met jullie delen.



Afgelopen week heb ik mijn 3e MCP certificaat gehaald. Na mijn C# voor webapplications en C# voor windows applications heb ik nu ook het certificaat voor Webservices en windows components with C#. Dus mag ik me sinds donderdag MCAD-er noemen. Met het daarbij horende logo. Tada!



Ook hebben we sinds anderhalve week een andere auto. Ik was de andere auto meer dan beu en er kwamen veel onkosten aan dus werd het tijd voor een ander. Maar ik wilde even geen peugeot meer. Wat ik wel wilde? geen idee. Ik wilde een hatchback, een compacte middenklasser, 5-deurs en betaalbaar. Merk maakte me niet zoveel uit. Alleen werken de meeste websites niet op deze manier. Als je wil zoeken op het aanbod moet je eerst een merk kiezen, en dat wilde ik juist niet. Ik ging mij veel meer om soort auto dan om merk.



Daarom: ikrij.nl. Een website die werkt op een andere manier. Namelijk tagging! Heel erg web 2.0! Heel erg hip! Maar met een oud principe: Ik pak de content van de belangrijkste handels sites en neem deze op in rubrieken op mijn site. En dat maak ik makkelijk doorzoekbaar, en vooral ook de geschiedenis!. Bekijk bijvoorbeeld http://sedan.ikrij.nl of http://hatchback.ikrij.nl. Telkens krijg je de mogelijkheid om de zoekresultaten te verfijnen. Zo krijg je een mooi overzicht van de resultaten in een bepaalde klasse en de gangbare prijs. Uiteindelijk heb ik gekozen. En ik rij Fiat Brava. En ik ben er uitermate tevreden mee. Lekker ruim, redelijk wat pit, 5-deurs en niet te vergeten betaalbaar en jong! nog geen 10 jaar oud en geen 80k gelopen.



Ondertussen ben ik bezig geweest met mijn paypal nu kopen script. En tegen het 1e probleem ben ik alweer aangelopen. Ik wil namelijk van bepaalde bestanden bepaalde versies in de zip, en bepaalde versies op mijn site. Bijvoorbeeld de settings files met mijn database wachtwoord. En nu is dat handwerk en extra stappen. En dat vraagt er gewoon om dat het een keer fout gaat. Dus daar wil ik een programma voor schrijven. Ik wil trouwens bij deze de 2 kopers van het tekstbestand bedanken. Ik heb daar per persoon toch 22 cent winst op gemaakt. (59 - paypal kosten = 22). Bedankt!



En dan kom ik via een bochtje toch weer terug bij mijn titel. Ik heb geen tijd. Of ieder geval te weinig tijd. En daarom wil ik een "weekend of code" organiseren. Samen met vrienden/kennissen een lang weekend in centerparcs. Samen bouwen aan een applicatie. Kijken hoever je kunt komen met 2 x 24 uur. Zijn er mensen zo gek om met me mee te gaan? (en er evt een traditie van te maken?)

(en nu ben ik nog vergeten te vertellen over de huizen die we bekeken hebben, de cursus die ik gevolgd heb, de verjaardagen die we gevierd hebben wat dan al niet meer!)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo'n code klop weekend lijkt me wel tof :).
Wél met echt een doel! Je moet ook wel echt een thema hebben, anders wordt het zo ongedwongen!

Anoniem zei

Mag je ook komen wanneer je alleen wilt BBQ'en de drankvoorraad wilt opmaken.

Anoniem zei

Cool, ik doe mee!

Anoniem zei

Gaaf idee! Moeten we inderdaad wel een doel hebben, een beoogd resultaat. Concept is erg leuk.