dinsdag, januari 17, 2006

Deel 2: Printen in .NET

Ik heb nu zo'n vijf uurtjes werk in mijn "Printing engine" zetten. En ik moet zeggen ik ben best trost op het resultaat. De features die ik nu heb:

* Header en Footer tekst op alle pagina's, inclusief tekst centreren
* Printen van DataTables in kolommen
* Afbreken van DataTables en doorgaan op volgende pagina
* Verschillende breedtes van kolommen bij datatables
* Automatisch uitvullen van kolommen

Wat ik nog wil:
* paginanummering
* Printen key-value pairs in rijen

Wat ook leuk zou zijn maar wat ik niet perse nodig heb:
* ondersteuning van int's, float's etc in datatables (nu zijn alleen strings ondersteund)
* opgave van Font per header regel
* bugfixen zodat table header niet alleen op een pagina komt te staan (afbreek bug)
* totale aantal pagina's berekenen
* ondersteuning voor niet afbreekbare printables (images?)
* ondersteuning voor kolommen die te breed worden voor het scherm
* iets met PODCasts, AJAX of RSS -> dat is in ;)


Zie screenshots!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb er eigenlijk nooit naar gekeken, maar is er een print API waar je bij kan vanuit .NET (vast wel)?

Rob L.

Anoniem zei

Yep: System.Drawing.Printing. Erg nuttig. Dit framework bouwt daarop voort.