zaterdag, maart 29, 2008

Nike+ start to run!

Maart is altijd de maand van de salarisverhoging, en dus de kans om weer wat leuks aan te schaffen. Deze keer heb ik eindelijk nieuwe hardloopschoenen aangeschaft: de nike+. Deze schoenen wilde ik vooral vanwege de koppeling met de Ipod en de nikeplus.com website

nike plus ipod

Met een sensor in de zool kan ik mijn schoenen koppelen aan mijn Ipod en zo bijhouden hoeveel en hoe hard ik heb gelopen. Samen met een vlaamse hardloop podcast die mij langzaam naar 5 km aan een stuk lopen brengt.


Tijdens het lopen zie ik op de Ipod precies hoe ver ik ben en hoe hard ik loop. Bij thuiskomst wordt de data geupload naar de nikeplus website en daar kan een historie bijhouden. Ook kan ik meedoen aan challenges. Nu ga ik trainien voor de dam tot dam loop in september. Helaas kan ik geen Ipod meenemen tijdens het voetballen, ik ben wel benieuwd hoe veel en hoe hard ik daar loop.

Geen opmerkingen: