maandag, oktober 15, 2007

China: zondag 14 oct 2007


Zondag had ik afgesproken met Coofucoo en zijn vriendin Lulu. Ik heb eerst uitgeslapen en ontbeten en werd toen bij het hotel opgehaald. We zijn met de taxi naar het metro station gereden en vanuit daar hebben we metro gepakt naar de temple of heaven. In de temple of heaven werd vroeger een ritueel uitgevoerd voor een goede oogst. Het is een van de must-sees van Beijing en zeker de moeite waard. Daarbij was het erg mooi weer!



Daarna zijn we naar Xi-dan geweest een plaats waar vooral veel Chinezen komen en weinig touristen. Daar heb ik wat kleding gekocht voor mijn vrouw (waardoor ik volgens mijn Chinese Collega's the perfect husband ben ;) ) de vriendin en het nichtje van Coofucoo hebben strak voor me onderhandeld :D. Helaas kan ik de filmpjes van het onderhandelen niet van mijn telefoon halen, dus die houd je te goed!




's avonds zijn we gaan hotpotten: een pot met hete kolen en water staat midden op tafel en daarbij bestel je allemaal losse ingredienten die je even in het kokende water doopt tot ze gaar zijn, waarna je ze in een soort jus/saus dompelt om het op te eten. Wel lekker maar niet spectaculair. Daarna terug naar het hotel en nog even naar huis geskyped :) Dat werkt echt perfect!

Geen opmerkingen: