maandag, oktober 15, 2007

China: maandag 15 oct

Vandaag was de eerste van een aantal lange vergaderdagen. Niets mis mee. Daar kom ik voor. We hebben een schema opgesteld voor de komende dagen en zijn door het projectplan heengelopen. Daarna hebben we een aantal issues opgepakt. Het gaat goed, er wordt veel gediscussierd (vooral in het Chinees..) en we worden het vaak vrij snel eens. Na de meeting heb ik 45 min geskyped met Bert om 1 en ander door te nemen, en nu moeten er toch weer dingen anders. Maar ok that's live!



's middags ben ik geen lunchen met Sander. Sander een stagiar die voor 8 maanden in China zit en die eerst 4 maanden Chinees heeft geleerd op de universiteit. En ik moet zeggen dat komt best van pas! Hij begrijpt de obers en kan zelfs met ze praten. Ik denk dat ik maar eens een LOI-cursus ga doen. Want het is wel verrekte handig als je de Chinezen kunt verstaan!



's avonds zijn we weer wezen hotpotten. Had van mij niet perse gehoeven maar het team vond het geweldig. Ik was op pad met Wu, Julian, Jack, Coofucoo en King. En het was zeker geslaagd. Grote bak kokend water op tafel en fondue-en maar! De taxirit erheen was miden door de spits dus ik was iets misselijk, wel even gezellig met Wu gekletst. Het mooiste was een noodle maker. Hij kwam met een stuk deeg, die zwaaide hij heen en weer en maakte er een hele show van. Je moet het eigenlijk zien (video komt nog). Morgen naar het favoriete restaurant van Michiel. Ik heb er helemaal zin in!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

in 4 maanden chinees leren, wow!

Anoniem zei

Hey Hans,
leuke foto's!
Je hebt 't reisvirus te pakken, he? :-D