maandag, januari 22, 2007

MyPerfectRSS

Eindelijk toegekomen aan mijn mini-projectje: myPerfectRSS.
Even de belangrijkste features op een rijtje:
  • Zo laag mogelijk geheugen gebruik (onder de 20 mb)
  • Zelflerend vermogen over welke feeds ik belangrijk vind
  • Nieuwe items in een pop-up balloon
Door gebruik te maken van een SAX-parser probeer ik het geheugen gebruik zo laag mogelijk te houden. Op dit moment zit hij rond een stabiele 22 mb. (Ik heb geen idee hoeveel .net daarvan nodig heeft.)
Daarnaast werkt mijn pop-up balloon ook al:


Aan de achterkant zit nog een leuke design pattern. Een abstract factory! Op dit moment sla ik alles op op schijf, maar ik kan eenvoudig switchen naar een database voor het opslaan van mijn feeds of misschien zelfs een website. Geen enkel probleem!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Om hem echt perfect te maken: (OPML-)lijst met feeds op een server kunnen plaatsen èn daar bijhouden wat je gelezen hebt -- zo krijg je thuis en optwark niet twee keer dezelfde stukkies.

Anoniem zei

gaap