maandag, januari 08, 2007

Mijn zoektocht naar de Nintendo Wii

Ik wil een Wii. Ik wil al een Wii sinds hij revolution heet. Ik wil al een Wii sinds ik hoorde van de wiimote. En ik wil zeker een Wii sinds mijn collega er een heen heeft en het niet na kan laten om het mij in te wrijven dat ik er geen heb. Al jaren ben ik Nintendo fan. Ik liet de DS uit japan komen maanden voordat hij in Nederland te koop was. Ik heb kapitalen uitgegeven aan oude unieke import nintendo's via ebay. Maar ik heb geen Wii.



Ik had natuurlijk de Wii vooraf kunnen reserveren bij de betere gameshop. De laatste maanden was ik echter flink aan het twijfelen of ik de Wii wel aan ging schaffen. Hoewel hij niet duur is kost hij toch 250,- euro. En veel tijd heb ik eigenlijk ook niet om er mee te spelen. En zou het wel echt zo leuk zijn? Direct na de launch wist ik het echter weer zeker: ik moest en zou een Wii hebben! Waarom? omdat het echte gameplay is! nog nooit kon je door te bewegen met je controller voor een televisie tennissen of vissen of bowlen of boksen of racen of...



Eerst even de verhuizing afgewacht. Die kosten vielen aardig mee dus meteen die middag de stad in. Op naar de Wii met mijn naam erop! Echter bij elke winkel hetzelfde verhaal: "helaas, uitverkocht maar ik kan uw naam opschrijven en dan bellen we als hij binnen is. U bent dan 20e op de lijst!". Dat gaat niet goed! Winkel na winkel heb ik gehad. Intertoys, Bart Smit, Free record shop, van Leest, nog een Free record shop, Toys 'r Us, Media Markt, Bijenkorf nog een Intertoys. Op een gegeven moment ging ik mensen herkennen die ik ook in andere winkels om de Wii had horen vragen. Uiteindelijk was ik overtuigd: ik moest wachten op mijn Wii tot het nieuwe jaar.



Het is nu het nieuwe jaar en ik heb nog steeds geen Wii. Ik heb op internet gezocht op verschillende fora en nergens was er nieuwe voorraad te bestellen. Het gerucht gaat dat het een fout is van Nintendo Benelux en dat er in bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland wel meer dan voldoende voorraad is. Toch maar even Nintendo gemaild en gevraagd wat daar waar van was:


Het systeem is inderdaad extreem populair en heel Europa kampt met tekorten.

Op dit moment is de Wii (hoofdletter W een twee keer een kleine i) inderdaad overal uitverkocht. Deze week starten echter opnieuw de leveringen.

Nintendo heeft reeds in september 06 aangegeven dat we tot het einde van 2006 4 mln. Wii spelsystemen uit zouden leveren. Dat is ook gebeurd.

Vervolgens is ook aangegeven dat we tot eind maart 07 nog eens 2 mln. uit zullen leveren, waardoor het totaal aantal tot eind maart op 6 mln. komt. Ook dat zullen we realiseren. Nog nooit zijn er in zo'n korte tijd na lancering van een stationair spelsysteem, zo veel consoles verkocht.




Dat is goed nieuws! Eind deze week komen de nieuwe leveringen en aangezien ik nu wel een reservering ga ik er vanuit dat ik eind deze week lekker kan tennissen op mijn Wii!

2 opmerkingen:

Hans van Leuken zei

en heb je m ondertussen?

Unknown zei

Beste Hans,

Ik kwam op je site door "rietveld replica" bij Google in te tikken. Nu zul je je afvragen wat ik hier kom doen en waarom ik reageer op dit artikel: Het feit is, dat een goede vriend van mij een Wii heeft gekocht, ik deze natuurlijk uitgebreid bij hem ben weesten testen, en zijn Rietveld L40 replica naar de haaien heb geholpen bij een potje tennis. Aangezien ik over beide onderwerpen wat terugvind op je blog: (hoe) zijn die lampen te vervangen?

Hartstikke bedankt voor je reactie!

Gr. Stijn.
stijninsky@gmail.com