zondag, januari 28, 2007

En er was licht!

En wat voor licht! Sommige dingen laten vaak lang op zich wachten, het vervangen van de peertjes in de woonkamer voor echt lampen is 1 van die dingen. In het oude huis hingen na 3 jaar nog steeds op sommige plekken peertjes aan het plafond. In het nieuwe huis moest alleen de woonkamer nog. Ik was er al vol goede moed aan begonnen, maar het lukte niet snel genoeg naar mijn zin en toen ben ik afgehaakt. Mede omdat ik niet al te groot fan ben van boren in het plafond. Gelukkig wilde mijn vader graag helpen en hij heeft voor ons de lampen opgehangen en wat voor lampen:


Bovenstaande lamp hebben we cadeau gehad en hangt boven de eettafel, hij hangt er prachtig bij en we zijn er echt blij mee.

Onderstaande lamp is mijn zelfgemaakte replica van een lamp ontworpen door Rietveld. In mijn vrije tijd hobby ik af en toe met hout en deze lamp heb ik vorig jaar januari gemaakt, maar nooit de tijd gevonden om hem op te hangen. Nu hangt hij prachtig in de woonkamer!


En tot slot deze prachtige lamp:




Deze zag ik in de praxis en ik moest hem gewoon hebben! Het is een LED lamp die je met een afstandsbediening van kleur kunt laten veranderen. En van wie kan hij anders zijn dan van Philips? Hij is echt prachtig, en je kunt meteen je hele huis van sfeer veranderen. Van koel blauw, naar sprankelend groen tot warm paars. Erg geslaagd deze lamp. En de afstandsbediening is helemaal gaaf, met een mooie kleurenschijf om de lamp van kleur te laten veranderen:




Voor mijn gevoel duurt het niet lang meer voordat dit soort lampen op de televisie aangesloten kunnen worden als extra ambilight.

3 opmerkingen:

Hans van Leuken zei

gaaf Hans alleen kan ik niet alle foto.s zien

Hans van Leuken zei

Nu wel, geen geduld he!

Bert zei

wa kost da, zo'n lampie?