donderdag, juni 08, 2006

Het aftellen gaat door!

De trouwdag nadert snel. Het aantal dagen is op drie vingers te tellen (als je temninste binair kunt tellen). Afgelopen dinsdag hadden we een afsrpaak met de ambtenaar die ons gaat trouwen. Een jonge meid die niet van te strak en te formeel houdt. En dat is prima. Het toverwoord van onze bruiloft moet "relaxed" zijn. Laat alles maar gewoon gebeuren zoals het gebeurd. En daar heb ik met deze ambtenaar wel een goed gevoel over.



Voor de toespraak tijdens de ceremonie moesten we een aantal vragen beantwoorden: Hoe hebben jullie elkaar ontmoet? Beschrijf elkaars karakter, waarom willen jullie trouwen?, waarom trouwen jullie in Eindhoven?, heeft de datum een speciale betekenis? enzovoort. En dat viel vies tegen. Ik weet het allemaal wel maar opschrijven is toch een ander verhaal. De moelijkste vraag ging over hobby's. Welke hobby's heb ik eigenlijk? uuuhh? Werken, computers en het huwelijk voorbereiden?



Daarnaast hebben we de zaal gezien en die is echt heel mooi. Volgens de ambtenaar kunnen er zo'n 55 man zitten. We verwachten een man of 70 bij de ceremonie dus helaas zullen een aantal mensen moeten staan. Maar genoeg jonge benen tussen het publiek dus dat mag geen probleem zijn. Hoe relaxed we het ook willen doen, we moeten wel beslissingen nemen over hoe we bepaalde dingen willen. Bijvoorbeeld de muziek.



Bij binnenkomstin de trouwzaal, het ondertekenen van de akte en het verlaten van de trouwzaal wordt muziek gedraaid. En we zullen toch echt moeten beslissen welke muziek. En dat is best moeilijk. Ik zie het al helemaal voor me dat we als een soort boksers de volle zaal binnen lopen met op de achtergrond het bombastische geluid van "Eye of the tiger" aangemoedigd door het dolenthousiaste publiek.



Liever nog zou ik een liedje draaïen waar mijn naam in voorkomt. Maar hoewel er veel liedjes zijn met vrouwennamen in de titel zijn er bedroevend weinig liedjes met mannennamen, laat staan met mijn naam. Behalve natuurlijk Hansje, pansje, kevertje. Maar ik sta niet te trappelen om dat te draaiien op mijn bruiloft. Gelukkig hebben we nog een paar dagen om de knoop door te hakken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat dacht je van this is the moment van rene froger bij binnenkomst?

En bij het verlaten from this moment van shania twain. Echte tranen trekker, maar wel zeer toepasselijk.

Maar er zijn zoveel leuke nummers.