zondag, oktober 29, 2006

Het maken van back-ups

Het maken van back-ups is net zoiets als het gebruik van zonnebrand. Het is lastig, vervelend irritant en in het "nu" heb je er weinig aan. Behalve dan dat je beschermd bent voor de toekomst. Tenminste dat moet je dan maar geloven. Back-uppen en het aanbrengen van zonnebrand is een soort geloof dat je kunt beschermen tegen dingen die je niet in de hand hebt: de zon en hardware crashes.

Afgelopen week is de server down gegaan waar ik al mijn sites host. En zoals je van een computernerd verwacht had ik geen back-up. Ergens wist ik wel dat ik dat nodig moest gaan regelen. Maar nooit kwam het bovenaan mijn lijstje van zaken die ik op moest pakken. Het draaide allemaal toch? Inderdaad het draaide.

Op dit moment draait er heel weinig meer. En kan ik alles opnieuw gaan opbouwen. Op zich geen probleem ware het niet dat ik komende weken ontzettend druk in mijn agenda ben: cursus, huis en met het bedrijf waar ik werk ga ik samen met al mijn collega's 4 dagen naar Berlijn om ons 10 jarig bestaan te vieren. Geen tijd dus om al mijn sites weer de lucht in te krijgen.

De sites die ik voor anderen host heb ik zoveel mogelijk alweer werkend proberen te krijgen. En schijnbaar werkt dat ook. De rest moet nog een paar weken wachten. Nu nog hopen dat mijn laptop niet gaat crashen (of misschien toch maar een back-up maken?)

Geen opmerkingen: