zaterdag, oktober 21, 2006

Huis gekocht!

Na heftige en pittige onderhandelingen hebben we uiteindelijk een overeenstemming kunnen bereiken over de prijs. Als alles goed gaat zitten we dit jaar nog in ons nieuwe huis! In de bloemenbuurt in het prachtige Eindhoven. Tussen de ring en het floraplein vlakbij mijn ouders en schoonouders. Ik kan niet wachten. Eindelijk wonen in een echte stad! ;)

Nu begint het regelen, en eerlijk gezegd overvalt het me nogal wat er allemaal moet gebeuren. Hypotheekgesprekken, een bouwtechnische keuring, een taxatie en het vinden van een notaris onder andere. Geen dingen die ik dagelijks doe. Daarbij: het is niet niks om je voor minimaal twee ton in de schuld te steken voor een huis. Het is een ineens een grotere financiele last en meer verantwoordelijkheid.

Ik heb nog geen duidelijk beeld over de uiteindelijkde kosten, het is een groter huis dan waar we nu wonen dus we zullen meer kwijt zijn aan gas/water/licht. Daarnaast komen er ook nieuwe belastingen en verzekeringen bij. En is de maandlast natuurlijk ook een stuk hoger dan de huurprijs die we nu gewend zijn te betalen. Het zal afwachten worden hoe dat precies eruit gaat zien. We zetten ons zelf voor een aantal jaar vast. Maar dat is vrij normaal bij het kopen van een huis.

Gelukkig is het een huis met veel mogelijkheden. Het ziet er allemaal mooi en verzorgd uit. Heel veel zorgen maak ik me niet over de bouwtechnische keuring en er zit een gigantische tuin achter. Dus voor de toekomst kunnen we ook lekker vooruit. Hoewel ik een beetje opzie tegen al het geregel en gedoe kan ik niet wachten op de zaterdag dat mijn (schoon-)ouders onverwacht op de stoep staan voor een lekker kopje koffie!

1 opmerking:

Gerie zei

Gefeliciteerd met jullie eerste eigen huisje!!!

Meer info over het huis volgt neem ik aan nog.

Groeten