donderdag, juli 06, 2006

www.greenseat.nl

Binnenkort ga ik op reis met het vliegtuig en bij de boekingspapieren zat ook een folder van www.greenseat.nl. Een organisatie die de luchtvervuiling van vliegtuigen wil compenseren door het planten van bomen. Allemaal op vrijwillige basis. Nu houd ik erg van frisse lucht en vind dat je voorzichtig om moet springen met het milieu. Op de site kun je op basis van de vliegvelden waartussen je vliegt uitrekenen hoeveel bomen ze moeten planten om dat te compenseren.



En wat blijkt voor mijn vakantie vlucht hebben ze 106 (!!!!) bomen nodig! Damn, daar schrik ik wel even van! 106 bomen, voor 2 personen die in totaal 16 vliegen. Dat is 6 bomen per vlieguur! Oh-oh! Dat is wel wel veel. Uiteindelijk kost het me 34,58 om mijn schuldgevoel af te kopen. O en oja, voor mensen die met de auto op vakantie gaan is er: http://www.klimaatneutraal.nl/

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Hans,

Dit heb ik ook gedaan voor Canada: Trees for Travel. Ik was ook iets van 35 euro kwijt. Dat doe ik graag!

Liefs,
Linda