woensdag, juli 19, 2006

Nintendo verzameling

In het leven heb je jagers en verzamelaars. En ik ben overduidelijk een verzamelaar. Zo verzamel ik alle films van Sandra Bullock, alle cd's van de Counting Crows en Muse en zo veel mogelijk oude computers en ik heb ook een hele verzameling oude computer muizen. Wat ik er ermee moet? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Als ik heel eerlijk ben staat het allemaal vooral in de weg. Nu nemen DVD's en CD's niet zoveel ruimte in. Maar mijn verzameling retro spelcomputers doen dat wel. Dus heb ik besloten een deel te verkopen.



Maar mijn trots, mijn verzameling Nintendo's, die blijft. Neem nou de NES. Dat was de eerste Nintendo die ik vroeger kocht. Bij de videoland kon je hem huren vijf gulden voor een dag inclusief spel. Uren heb ik gespeeld. Vaak samen met vriendjes. Na heel veel sparen heb ik er toen zelf één gekocht. Honderd gulden kostte hij. En ik heb hem nog steeds, compleet in doos. Ik ben al sinds jong helemaal weg van Nintendo.



Daarna kwamen de SuperNES en de Nintendo64. Met de SuperNes heb ik veel gespeeld, vooral bij vriendjes. Met de N64 eigenlijk nooit. Maar ik heb ze vroeger nooit gehad. Geen geld. Toen ik eenmaal ging werken heb ik deze machines vrijwel meteen aangeschaft. Met het geld van mijn afstuderen kocht ik een Gamecube. En eind dit jaar komt de opvolger daarvan alweer uit de WII. En ik kan niet wachten totdat hij in de winkel ligt.



Maar mijn trots is toch wel de Japanse Famicom. Origineel in doos. Met diskreader en Zelda II op disk. De Nintendo Disk is denk het wel het pronkstuk uit mijn collectie. Via ebay geïmporteerd uit Japan. En zo ontzettend gaaf. Daarnaast heb ik nog de Nintendo Virtual Boy, de R.O.B. en family basic (een BASIC variant voor de nintendo) op cartrigde. Een tijdlang heb ik ook de powerglove gehad, maar die heb ik weer verkocht. Mijn verzameling klinkt misschien compleet. Maar dat is hij niet. Zo heb je van de NES ook nog een toploader en een junior model. Heeft de SNES een Amerikaanse versie die er heel anders uitziet dan de Europese. En van de SNES is ook nog een junior versie beschikbaar. Daarnaast heb je de nog alleen in Japan uitgebrachte Satteliview systemen, toetsenborden en zelfs fietsen aansluitbaar op de famicom. Laat staan de ontwikkelaarssystemen!



Maar daar heb ik allemaal geen ruimte voor. Daarom verkoop ik mijn Philips Videopac, Philips MSX, Atari 2600, Sega Dreamcast(compleet in doos) en Sega Megadrive

Geen opmerkingen: