maandag, november 14, 2005

De frustratie van een workaround..

Afgelopen weekend ben ik druk bezig geweest met het programmeren in Delpi, en hoewel het niet mijn "moedertaal" is. Kan ik er toch redelijk mee uit de voeten al zeg ik het zelf...

Het enige wat ik niet voor elkaar kreeg was het omzetten van een Single (zeg maar float) naar een integer. Uiteindelijk na heel veel denken en googlen heb ik maar een workaround geimplementeerd: Ik converteer de single naar een string. Daarna zoek ik de punt en kap alles na de punt eraf. Tot slot converteer de string naar een int. Werkte perfect totdat...

Totdat ik het programma op een andere pc ging testen. Elke keer kreeg ik de foutmelding: '"40,0000033" could not be converted to an integer'. Na ruim een uur zoeken zag ik het. Ipv een punt werd er hier een komma gebruikt als decimaal scheidingsteken. Na de method aangepast te hebben zodat hij of zocht op een punt of op een komma. Werkte alles naar behoren... Hoe een workaround frustrerend kan zijn...

p.s. Ik ben nog steeds op zoek naar een goede manier op van single naar een int te gaan...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Trunc

Anoniem zei

Kan zoiets niet toevallig?

i = Round(s)

-of-

i = Trunc(s)

Iets staat mij bij dat dit zou moeten werken...

Anoniem zei

Als je round() gebruikt en naar beneden af wil ronden, moet je wel

i = Round(s - .5)

gebruiken ;-)

Anoniem zei

Ik denk dat Hans nu al het desktop programming mist. Das best snel na een paar weken bitjes zetten in chippies ;)