woensdag, februari 06, 2008

Revoluon, SimpleCM

Ik ben er al maanden mee bezig, misschien zelfs al jaren. Om eerlijk te zijn ben ik een beetje de tel kwijt. Maar afgelopen week heb ik eindelijk mijn eigen simpele content management systeem online gezet: Revoluom SimpleCM. En een aantal sites van mij draaiien er nu op:

www.ikrij.nl, www.leds-shop.nl en www.blogjobs.nl

image

Het is verre van productie kwaliteit en ik kan me niet voorstellen dat iemand anders dan ik er mee zal werken. Maar voor mij is het meer dan handig. Ik kan vanuit 1 omgeving mijn sites beheren en snel nieuwe sites e.d aanmaken. Zoals elk CMS bestaat het uit content beheer en een "renderengine". Ik werk met templates, subtemplates, items, fields, fieldtypes, editcontrols en default waardes. Alles om zo flexibel en voor mij eenvoudig mogelijk te zijn.

Fancy dingen als fijnmazige security, versioning en workflows doe ik niet aan. Dat heb ik helemaal niet nodig. Mijn editor is helemaal AJAX based en werkt redelijk. Mijn plan is nog altijd om dit uit te bouwen tot een product wat ik ook andere mensen kan laten gebruiken. Maar dat zal wel gaan zoals met alle andere plannen van mij...

1 opmerking:

Alex de Groot zei

XPress! Sitecore XPress!!!
http://xpress.sitecore.net

Beste CMS on earth...