maandag, december 12, 2005

Leuk unittesten! totdat NUnit crashed!

Zoals het een goede SE-er betaamt doe ik aan unittesten. Nu had ik echter 1 probleempje. Mijn NUnit applicatie klapte er steeds uit met een:

"Fatal Execution Engine Error" van de CLR.
En dat is niet grappig. Die foutmelding betekent zoveel als: Hey er is iets misgegaan ergens in de CLR ik kap ermee!

Na veel gevloek en gezoek (ja verkeerde volgorde ;) ) ben ik achter het probleem gekomen. De foutmelding wordt gethrowed als de applicatie af wil sluiten en er nog user threads in blocked state zijn. Java killed die gewoon, .NET gooit een cryptische foutmelding. mmmm

Even een Thread.wait(0); op de juiste plaats en het probleem (lijkt?) opgelost. Mijn NUnit doet het weer :) en wat nog mooier is: door die Thread.wait(0) rond ie ineens ook al mijn testen succesvol af.
Ik ben een blije programmeur weer!

Geen opmerkingen: