donderdag, april 12, 2007

Gebrek aan zakelijk instinct

Deze week heb ik een domeinnaam verkocht. Ruim een week geleden werd ik benaderd voor 1 van mijn domeinen (ik heb er een stuk of 20). In 1e instantie heb ik geprobeerd hem te verhuren. Dat wilde de andere partij niet. Toen besloot ik hem toch maar te verkopen, ik had weinig plannen met de naam en nu dient hij wellicht een goed doel. Na wat onderhandelen had ik naar mijn gevoel een mooie prijs: meer dan 25 keer de kosten die ik er aan had en met dit bedrag ben ik een jaar uit de kosten voor mijn hosting. Ik was aardig tevreden over mezelf!

Totdat ik het tegen mijn schoonmoeder en wat collega's vertelde. Iedereen verklaarde me voor gek dat ik het voor zo'n laag bedrag verkocht had, dit ik minimaal het 4 voudige had kunnen vragen en krijgen. Toen begon ik sterk te twijfelen en mijn enthousiasme ebte weg. Had ik het dan fout gedaan? Misschien, maar dan nog: ik ben geen expert in het onderhandelen en zaken doen. Dit was voor mij de 1e keer dat ik in een dergelijke situatie zat (naast natuurlijk het kopen van het huis, wat op zich lekker liep). Het was een mooi leermoment. En de volgende keer pak ik het anders aan en hopelijk ook beter.

Spijt heb ik overigens niet. Jammer vind ik het natuurlijk wel. In ieder geval heb ik weer iets over mezelf geleerd: erg zakelijk ingesteld ben ik niet. Nog niet.

1 opmerking:

Anoniem zei

Nou ben ik wel benieuwd welke URL het was?