woensdag, september 26, 2007

gezond verstand dieet

Ik ben aan het dieeten, of liever gezegd: ik let op wat ik eet. Dieeten is natuurlijk een ontzettend vrouwen ding, maar toch ;). Ik wil namelijk gezond zijn. En met mijn zittend beroep (en de dropjes van collega's) groei je snel uit je broek. Ik ben daarom begonnen met gezond verstand dieet. En als Sonja Bakker er rijk mee kan worden, kan ik dat misschien ook wel (as if ;)

Het principe van "het gezond verstand dieet": als je meer calorieen verbrand dan dat je binnenkrijgt val je af. Je kunt dus 2 dingen doen om af te vallen: letten op wat je eet of meer bewegen. En in het beste geval doe je allebei. Je hoeft jezelf niet uit te hongeren, gewoon letten op wat je eet. Heb je trek? neem een appel, drink veel water, eet je gebak? pak een boterham minder bij de lunch. etc. En ben je uit je vel gegaan: pak een balansdag.

En afvalboeken? Het enige wat die doen is zorgen dat je minder calorien binnen krijgt zonder dat je zelf hoeft te tellen. Maar om te zorgen dat ze voor iedereen werken zitten er zo weinig calorieen in dat niet meer gezond is. Drie weken weinig eten om af te vallen helpt even, maar later kom je even snel weer aan. Je zult je levensstijl aan moeten passen. Sorry...

Het enige wat je dan nog nodig hebt is motivatie, en die moet je uit jezelf halen. Er is geen makkelijke weg, alleen de weg van doorzettingsvermogen. (overigens heb ik dit niet allemaal zelf verzonnen hoor ;))

Geen opmerkingen: